Drodzy rodzice!

Przygotowaliśmy dla Was materiały w których można znaleźć zadania i aktywności do wykorzystania z przedszkolakiem w domu podczas następnych dni. Oczywiście proszę sobie rozłożyć tę pracę na kilka najbliższych dni, kiedy znajdziecie na to czas i możliwości. Jeśli nie macie Państwo możliwości wydruku  zadania można wykonać słownie patrząc na ekran komputera lub telefonu, a niektóre można również po prostu przerysować na kartkę.

Życzymy Wam zdrowia, zdrowia i jeszcze raz zdrowia!

PRACA ZDALNA

Drodzy rodzice! W załącznikach poniżej znajdują się bieżące informacje na temat pracy z dzieckiem w domu. Zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się z nimi:

ŻABKI. PIĄTEK. 22.05.2020r.

Audiobook ŻABKI. H. Bechlerowa „Przygody kropelki wody”

ŻABKI. CZWARTEK. 21.05.2020r.

ŻABKI.ŚRODA.20.05.2020r.

ŻABKI.WTOREK.19.05.2020r.

ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.18.05.2020r.

ŻABKI.PIĄTEK.15.05.2020r.

ŻABKI.CZWARTEK.14.05.2020r.

ŻABKI.ŚRODA.13.05.2020r.

ŻABKI.WTOREK.12.05.2020r.

ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.11.05.2020r

Audiobook ŻABKI E. Stadtmüller „Co piszczy w trawie?”

ŻABKI.PIĄTEK.8.05.2020r.

ŻABKI. CZWARTEK.7.05.2020r.

ŻABKI.ŚRODA.6.05.2020r.

ŻABKI. WTOREK 5.05.2020r.

ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.4.05.2020r.

ŻABKI. CZWARTEK. 30.04.2020r.

ŻABKI. ŚRODA. 29.04.2020r.

ŻABKI. WTOREK. 28.04.2020r.

ŻABKI. PONIEDZIAŁEK.27.04.2020r.

ŻABKI. PIĄTEK. 24.04.2020r.

ŻABKI. CZWARTEK.23.04.2020r.

ŻABKI.ŚRODA.22.04.2020r.

ŻABKI.WTOREK.21.04.2020r.

Audiobook ŻABKI Bardzo ważna rola

ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.20.04.2020r.

ŻABKI. PIĄTEK. 17.04.2020r.

ŻABKI. CZWARTEK. 16.04.2020r.

Audiobook ŻABKI Dziwny mecz koszykówki

ŻABKI. ŚRODA.15.04.2020r

Audiobook ŻABKI Leśne opowieści

ŻABKI.WTOREK14.04.2020r.

ŻABKI.PIĄTEK.10.04.2020r.

ŻABKI. CZWARTEK.09.04.20202r.

ŻABKI.ŚRODA.8.04.2020r.

ŻABKI.WTOREK.7.04.2020r.

Audiobook ŻABKI Bajeczka wielkanocna

Święta Wielkanocne – kolorowanki

ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.6.04.2020r.

ŻABKI.PIĄTEK. 3.04. 2020R.

ŻABKI.CZWARTEK. 2.04.2020r

Audiobook ŻABKI Bajka o kromce chleba

ŻABKI.ŚRODA.1.04.2020r.

ŻABKI.WTOREK.31.03.2020r.

Audiobook ŻABKI Awantura na podwóku

ŻABKI. PONIEDZIAŁEK. 30.03.2020r.

Pamięć i spostrzegawczość

Nadeszła wiosna

kalendarz-pogody-dla-dzieci-1

 

Temat: Nadeszła wiosna

 

  1. Zachęcamy do zapoznania się z wierszem:

„WIOSNA”      M. Strzałkowska

Przyszła wiosna cichuteńko,
Przyszła wiosna na paluszkach
I na wierzbie, wśród gałęzi
Zatańczyła w żółtych puszkach
Zdjęła z jezior tafle lodu,
Pościągała z róż chochoły,
Dała drzewom świeżą zieleń,
Obudziła w ulach pszczoły
Wlała w ziemię zapach deszczu,
Pobieliła słońcem ściany
Namówiła do powrotu
Wilgi, czaple i bociany
Dzikie śliwy i czeremchy
Obsypała białym kwiatem
I na łące, w blasku słońca
Czeka na spotkanie z latem

 

  1. Piosenka „Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc

 

  1. Kalendarz pogody.

Marzec to miesiąc w którym pogoda jest bardzo zmienna. Można to przedstawić za pomocą kalendarza pogody. Zachęcamy do stworzenia swoich i uzupełniania go na podstawie obserwacji pogody. W załączniku propozycja do wykorzystania (taki kalendarz można wykonać również samodzielnie)

kalendarz-pogody-dla-dzieci-1

  1. Zabawy plastyczne (propozycje)

https://www.mamawdomu.pl/2016/04/25-wiosennych-inspiracji.html

 

  1. J. angielski

https://www.youtube.com/watch?v=hXxHonmYz6c

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

Temat: Wiosenna matematyka i gimnastyka

 1) Ćwiczenia w liczeniu – „Bazie-kotki”

Potrzebne będą:

  • bazie (kredki, patyczki, wykałaczki itp. cokolwiek co będzie je imitowało),
  • dwa wazony ( kubki, szklanki itp.),
  • kartoniki z krążkami od 1 do 10 (starsze dzieci mogą mieć z cyframi) – dzieci mogą same takie kartoniki wykonać na małych karteczkach

 

  1. Rodzic umieszcza w dwóch wazonach bazie: w jednym np. trzy gałązki, a w drugim cztery. Dziecko liczy gałązki w jednym wazonie i umieszcza przy nim kartonik z odpowiednią liczbą krążków, tą samą czynność wykonuje w przypadku drugiego wazonu. Dziecko porównuję liczbę gałązek w wazonach: określa, gdzie jest więcej gałązek, a gdzie mniej, o ile więcej/mniej.
  2. Rodzic dokłada do każdego wazonu np. po jednej gałązce. Dziecko liczy gałązki w wazonie pierwszym (w którym były np.3 gałązki) i zmienia kartonik z krążkami na nowy i tą samą czynność wykonuje w przypadku drugiego wazonu.

Rodzic zadaje pytania do każdego z wazonów:

– ile gałązek z baziami był w wazonie  (np.  odp. 3)

– ile dołożyliśmy? (np. odp. 1)

– pokaż mi np. 3 palce i dołóż 1 palec. Policzmy wspólnie: jeden, dwa, trzy, cztery. A teraz policz samodzielnie.

2) Zabawa ruchowa „Liczymy do 10”

Dziecko tańczy w sposób dowolny do piosenki „Maszeruję wiosna”                                             ( https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc ), rodzic co jakiś czas zatrzymuję piosenkę i pokazuję dowolną liczbę palców. Zadaniem dziecka jest policzenie i podanie poprawnej odpowiedzi.

3) Zestaw  ćwiczeń gimnastycznych z rekwizytem- „Wiosenne kartki” – do wykonywania ćwiczeń potrzebna będzie: kartka (najlepiej a4),  dowolna melodia ( można wykorzystać piosenkę z poprzednich zajęć „Maszeruję wiosna https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc )

  • Wiosenny marsz (ćwiczenie ramion) – dziecko maszeruje w rytm piosenki po obwodzie koła, naprzemiennie unosząc i opuszczając trzymaną przed sobą kartkę. Gdy rodzic zatrzyma melodię dziecko zatrzymuję się bez ruchu, dziecko wraca do wykonywania ćwiczenia po ponownym uruchomieniu nagrania.
  • Słońce (ćwiczenie karku) – dziecko porusza się w rytm piosenki po obwodzie koła, przyciskając kartkę brodą do obojczyka, tak aby nie upadła. Na hasło: słońce zatrzymują się i unoszą głowę. Po chwili podnoszą kartkę z podłogi i kontynuują ćwiczenie.
  • Wiosenny wietrzyk (ćwiczenie oddechowe) – dziecko w siadzie skrzyżnym ( po turecku) trzymają kartkę przed sobą i dmuchają w nią, tak aby się poruszyła.
  • Podskoki (zabawa skoczna) – dziecko układa kartkę na podłodze i staje na niej. Następnie wykonuje podskoki do przodu lub do tyłu, w zależności od polecenia rodzica/opiekuna.
  • Kolorowe kule (ćwiczenia stóp) – dziecko staje bosymi stopami na kartce i porusza palcami, próbując ją zmiąć.
  • Kule w górę (zabawa rzutna) – dziecko podnosi kartkę z podłogi i formuje z niej kulkę. Następnie maszeruje w rytm piosenki po obwodzie koła i na hasło: wiosna podrzucają je i próbują złapać
  • Ruchoma kula (ćwiczenie oddechowe) – dziecko kładzie kule na podłodze i dmucha na nią tak, aby się poruszała.
  • Spokojny wietrzyk (ćwiczenie wyciszające) – dziecko siada na dywanie i do dźwięków dowolnej spokojnej muzyki (np. Jan Sebastian Bach – „ Air” https://www.youtube.com/watch?v=rrVDATvUitA ) rozkłada swoją kulę i rozprasowuje kartkę dłonią. następnie kładzie się na plecach i umieszcza kartkę na brzuchu. Wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami, obserwuje unoszącą się kartkę.

 

 

Temat: Zapamiętaj, zgadnij, zaznacz – ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość.

  1. „Co zniknęło?”

– Wybieramy 5 przedmiotów codziennego użytku (mogą to być zabawki lub przedmiotu kuchenne, można wykorzystać również obrazki np. z gry memory).

– Nazywamy każdy przedmiot. (Przy tej czynności możemy ćwiczyć dzielenie wyrazów na sylaby lub głoski).

– Układamy przedmioty przed dzieckiem i prosimy aby zamknęło oczy. Jeden przedmiot chowamy np. za plecami lub kocem.

– Zadaniem dziecka jest podać nazwę przedmiotu który został schowany.

 

  1. „Co mam na myśli”

– Wybieramy jeden przedmiot który znajduje się w pokoju. Opisujemy go:

Przedmiot o którym myślę leży na podłodze i można po tym chodzić (dywan).

Przedmiot o którym myślę jest … i można obejrzeć w nim film (telewizor).

Przedmiot o którym myślę leży na stole i jest biały/ w kwiaty/ w kratkę (obrus).

– Dziecko podaje odpowiedź, może podejść i wskazać przedmiot który mamy na myśli. Zamieniamy się rolami: dziecko wybiera przedmiot i go opisuje, druga osoba odgaduje zagadkę.

 

  1. J. angielski

https://www.youtube.com/watch?v=UNbFcyVeYjc

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg