Drodzy rodzice!
Przygotowaliśmy dla Was materiały w których można znaleźć zadania i aktywności do wykorzystania z przedszkolakiem w domu podczas następnych dni. Oczywiście proszę sobie rozłożyć tę pracę na kilka najbliższych dni, kiedy znajdziecie na to czas i możliwości. Jeśli nie macie Państwo możliwości wydruku zadania można wykonać słownie patrząc na ekran komputera lub telefonu, a niektóre można również po prostu przerysować na kartkę.
Życzymy Wam zdrowia, zdrowia i jeszcze raz zdrowia!
PRACA ZDALNA
Drodzy rodzice! W załącznikach poniżej znajdują się bieżące informacje na temat pracy z dzieckiem w domu. Zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się z nimi:
ŻABKI. PONIEDZIAŁEK. 12.04.2021r.
Audiobook Grupa ŻABKI A. Widzowska „Nauka pływania”
Audiobook Grupa ŻABKI H. Bechlerowa „O żabkach w czerwonych czapkach”
Audiobook ŻABKI. H. Bechlerowa „Przygody kropelki wody”
ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.18.05.2020r.
ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.11.05.2020r
Audiobook ŻABKI E. Stadtmüller „Co piszczy w trawie?”
ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.4.05.2020r.
ŻABKI. PONIEDZIAŁEK.27.04.2020r.
Audiobook ŻABKI Bardzo ważna rola
ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.20.04.2020r.
Audiobook ŻABKI Dziwny mecz koszykówki
Audiobook ŻABKI Leśne opowieści
Audiobook ŻABKI Bajeczka wielkanocna
Święta Wielkanocne – kolorowanki
ŻABKI.PONIEDZIAŁEK.6.04.2020r.
Audiobook ŻABKI Bajka o kromce chleba
Audiobook ŻABKI Awantura na podwóku
Drodzy rodzice! W załącznikach poniżej znajdują się bieżące informacje na temat pracy z dzieckiem w domu. Zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się z nimi:
PSZCZÓŁKI poniedziałek 12. 04. 2021
PSZCZÓŁKI.PONIEDZIAŁEK.18.05.2020
PSZCZÓŁKI.PONIEDZIAŁEK.11.05.2020
PSZCZÓŁKI.PONIEDZIAŁEK.27.04.2020
PSZCZÓLKI. PONIEDZIAŁEK.20.04.2020
PSZCZÓŁKI.PONIEDZIAŁEK.06.04.2020
PSZCZÓŁKI.PONIEDZIAŁEK.30.03.2020
Pszczółki.Wiosenny czas.Piątek 27.03.2020
Drodzy rodzice! W załącznikach poniżej znajdują się bieżące informacje na temat pracy z dzieckiem w domu. Zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się z nimi:
BIEDRONKI PONIEDZIAŁEK12.04.2021
BIEDRONKI.CZWARTEK.21.05.2020r.
BIEDRONKI.PONIEDZIAŁEK.18.05.2020r.
BIEDRONKI.CZWARTEK.14.05.2020r.
BIEDRONKI.PONIEDZIAŁEK.11.05.2020r.
BIEDRONKI.CZWARTEK.07.05.2020r.
BIEDRONKI.PONIEDZIAŁEK.04.05.2020r.
BIEDRONKI.CZWARTEK.30.04.2020r.
BIEDRONKI.PONIEDZIAŁEK.27.04.2020r.
BIEDRONKI.PIĄTEK.24.04.2020r.:
BIEDRONKI.CZWARTEK.23.04.2020r.
BIEDRONKI.PONIEDZIAŁEK.20.04.2020r.
BIEDRONKI.CZWARTEK.16.04.2020r.
BIEDRONKI.CZWARTEK.09.04.2020r.
BIEDRONECZKI.PONIEDZIAŁEK.06.04.2020r.
BIEDRONKI.CZWARTEK.02.04.2020r
BIEDRONKI.PONIEDZIAŁEK.30.03.202r.
Wiosenna matematyka i gimnastyka
Temat: Nadeszła wiosna
- Zachęcamy do zapoznania się z wierszem:
„WIOSNA” M. Strzałkowska
Przyszła wiosna cichuteńko,
Przyszła wiosna na paluszkach
I na wierzbie, wśród gałęzi
Zatańczyła w żółtych puszkach
Zdjęła z jezior tafle lodu,
Pościągała z róż chochoły,
Dała drzewom świeżą zieleń,
Obudziła w ulach pszczoły
Wlała w ziemię zapach deszczu,
Pobieliła słońcem ściany
Namówiła do powrotu
Wilgi, czaple i bociany
Dzikie śliwy i czeremchy
Obsypała białym kwiatem
I na łące, w blasku słońca
Czeka na spotkanie z latem
- Piosenka „Maszeruje wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc
- Kalendarz pogody.
Marzec to miesiąc w którym pogoda jest bardzo zmienna. Można to przedstawić za pomocą kalendarza pogody. Zachęcamy do stworzenia swoich i uzupełniania go na podstawie obserwacji pogody. W załączniku propozycja do wykorzystania (taki kalendarz można wykonać również samodzielnie)
- Zabawy plastyczne (propozycje)
https://www.mamawdomu.pl/2016/04/25-wiosennych-inspiracji.html
- J. angielski
https://www.youtube.com/watch?v=hXxHonmYz6c
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
Temat: Wiosenna matematyka i gimnastyka
1) Ćwiczenia w liczeniu – „Bazie-kotki”
Potrzebne będą:
- bazie (kredki, patyczki, wykałaczki itp. cokolwiek co będzie je imitowało),
- dwa wazony ( kubki, szklanki itp.),
- kartoniki z krążkami od 1 do 10 (starsze dzieci mogą mieć z cyframi) – dzieci mogą same takie kartoniki wykonać na małych karteczkach
- Rodzic umieszcza w dwóch wazonach bazie: w jednym np. trzy gałązki, a w drugim cztery. Dziecko liczy gałązki w jednym wazonie i umieszcza przy nim kartonik z odpowiednią liczbą krążków, tą samą czynność wykonuje w przypadku drugiego wazonu. Dziecko porównuję liczbę gałązek w wazonach: określa, gdzie jest więcej gałązek, a gdzie mniej, o ile więcej/mniej.
- Rodzic dokłada do każdego wazonu np. po jednej gałązce. Dziecko liczy gałązki w wazonie pierwszym (w którym były np.3 gałązki) i zmienia kartonik z krążkami na nowy i tą samą czynność wykonuje w przypadku drugiego wazonu.
Rodzic zadaje pytania do każdego z wazonów:
– ile gałązek z baziami był w wazonie (np. odp. 3)
– ile dołożyliśmy? (np. odp. 1)
– pokaż mi np. 3 palce i dołóż 1 palec. Policzmy wspólnie: jeden, dwa, trzy, cztery. A teraz policz samodzielnie.
2) Zabawa ruchowa „Liczymy do 10”
Dziecko tańczy w sposób dowolny do piosenki „Maszeruję wiosna” ( https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc ), rodzic co jakiś czas zatrzymuję piosenkę i pokazuję dowolną liczbę palców. Zadaniem dziecka jest policzenie i podanie poprawnej odpowiedzi.
3) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z rekwizytem- „Wiosenne kartki” – do wykonywania ćwiczeń potrzebna będzie: kartka (najlepiej a4), dowolna melodia ( można wykorzystać piosenkę z poprzednich zajęć „Maszeruję wiosna https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc )
- Wiosenny marsz (ćwiczenie ramion) – dziecko maszeruje w rytm piosenki po obwodzie koła, naprzemiennie unosząc i opuszczając trzymaną przed sobą kartkę. Gdy rodzic zatrzyma melodię dziecko zatrzymuję się bez ruchu, dziecko wraca do wykonywania ćwiczenia po ponownym uruchomieniu nagrania.
- Słońce (ćwiczenie karku) – dziecko porusza się w rytm piosenki po obwodzie koła, przyciskając kartkę brodą do obojczyka, tak aby nie upadła. Na hasło: słońce zatrzymują się i unoszą głowę. Po chwili podnoszą kartkę z podłogi i kontynuują ćwiczenie.
- Wiosenny wietrzyk (ćwiczenie oddechowe) – dziecko w siadzie skrzyżnym ( po turecku) trzymają kartkę przed sobą i dmuchają w nią, tak aby się poruszyła.
- Podskoki (zabawa skoczna) – dziecko układa kartkę na podłodze i staje na niej. Następnie wykonuje podskoki do przodu lub do tyłu, w zależności od polecenia rodzica/opiekuna.
- Kolorowe kule (ćwiczenia stóp) – dziecko staje bosymi stopami na kartce i porusza palcami, próbując ją zmiąć.
- Kule w górę (zabawa rzutna) – dziecko podnosi kartkę z podłogi i formuje z niej kulkę. Następnie maszeruje w rytm piosenki po obwodzie koła i na hasło: wiosna podrzucają je i próbują złapać
- Ruchoma kula (ćwiczenie oddechowe) – dziecko kładzie kule na podłodze i dmucha na nią tak, aby się poruszała.
- Spokojny wietrzyk (ćwiczenie wyciszające) – dziecko siada na dywanie i do dźwięków dowolnej spokojnej muzyki (np. Jan Sebastian Bach – „ Air” https://www.youtube.com/watch?v=rrVDATvUitA ) rozkłada swoją kulę i rozprasowuje kartkę dłonią. następnie kładzie się na plecach i umieszcza kartkę na brzuchu. Wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami, obserwuje unoszącą się kartkę.
Temat: Zapamiętaj, zgadnij, zaznacz – ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość.
- „Co zniknęło?”
– Wybieramy 5 przedmiotów codziennego użytku (mogą to być zabawki lub przedmiotu kuchenne, można wykorzystać również obrazki np. z gry memory).
– Nazywamy każdy przedmiot. (Przy tej czynności możemy ćwiczyć dzielenie wyrazów na sylaby lub głoski).
– Układamy przedmioty przed dzieckiem i prosimy aby zamknęło oczy. Jeden przedmiot chowamy np. za plecami lub kocem.
– Zadaniem dziecka jest podać nazwę przedmiotu który został schowany.
- „Co mam na myśli”
– Wybieramy jeden przedmiot który znajduje się w pokoju. Opisujemy go:
Przedmiot o którym myślę leży na podłodze i można po tym chodzić (dywan).
Przedmiot o którym myślę jest … i można obejrzeć w nim film (telewizor).
Przedmiot o którym myślę leży na stole i jest biały/ w kwiaty/ w kratkę (obrus).
– Dziecko podaje odpowiedź, może podejść i wskazać przedmiot który mamy na myśli. Zamieniamy się rolami: dziecko wybiera przedmiot i go opisuje, druga osoba odgaduje zagadkę.
- J. angielski
https://www.youtube.com/watch?v=UNbFcyVeYjc
https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ
https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg