Drodzy rodzice!

Przygotowaliśmy dla Was materiały w których można znaleźć zadania i aktywności do wykorzystania z przedszkolakiem w domu podczas następnych dni. Oczywiście proszę sobie rozłożyć tę pracę na kilka najbliższych dni, kiedy znajdziecie na to czas i możliwości. Jeśli nie macie Państwo możliwości wydruku  zadania można wykonać słownie patrząc na ekran komputera lub telefonu, a niektóre można również po prostu przerysować na kartkę.

Życzymy Wam zdrowia, zdrowia i jeszcze raz zdrowia!

Praca zdalna

Drodzy rodzice! W załącznikach poniżej znajdują się bieżące informacje na temat pracy z dzieckiem w domu. Zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się z nimi.

BRATKI.PIĄTEK.22.05.2020

BRATKI.CZWARTEK.21.05.2020

BRATKI.ŚRODA.20.05.2020

BRATKI.WTOREK.19.05.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.18.05.2020

BRATKI.PIĄEK.15.05.2020

Wniebowstapienie kolorowanka

 

 

PAN JEZUS DOBRY PASTERZ

P Jezus pasterz kol.

BRATKI.CZWARTEK.14.05.2020 

BRATKI.ŚRODA.13.05.2020

BRATKI.WTOREK.12.05.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.11.05.2020

BRATKI.PIĄTEK.08.05.2020

BRATKI.CZWARTEK.07.05.2020

BRATKI.ŚRODA.06.05.2020

środa – W teatrze

BRATKI.WTOREK.05.05.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.04.05.2020

BRATKI.CZWARTEK.30.04.2020

BRATKI.ŚRODA.29.04.2020

BRATKI.WTOREK.28.04.2020

Godło Polski -kolorowanka

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.27.04.2020

BRATKI.PIĄTEK.24.04.2020

BRATKI.CZWARTEK.23.04.2020

BRATKI.ŚRODA.22.04.2020

BRATKI.WTOREK.21.04.2020

JEZU UFAM TOBIE KOLOROWANKA

ZMARTWYCHWSTANIE KOLOROWANKA

 

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.20.04.2020

BRATKI.PIĄTEK.17.04.2020r.

BRATKI.CZWARTEK.16.04.2020.

BRATKI.ŚRODA.15.04.2020.

BRATKI.WTOREK.14.04.2020.

BRATKI.PIĄTEK.10.04.2020

BRATKI.CZWARTEK.09.04.2020

BRATKI.ŚRODA.08.04.2020

środa – farm animals

środa – farm animals 2

środa – farm animals 3

 

BRATKI.WTOREK.07.04.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.06.04.2020

BRATKI.PIĄTEK.01.04.2020

BRATKI.CZWARTEK.02.04.2020

cyfry i znaki

BRATKI.ŚRODA.01.04.2020

pisanki kol

koszyczek

krzyż

niedz. palm.

BRATKI.WTOREK.31.03.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.30.03.2020

 

 

Temat: Nadeszła wiosna.

1. Zachęcamy do zapoznania się z wierszem:
„WIOSNA”      M. Strzałkowska
Przyszła wiosna cichuteńko,
Przyszła wiosna na paluszkach
I na wierzbie, wśród gałęzi
Zatańczyła w żółtych puszkach
Zdjęła z jezior tafle lodu,
Pościągała z róż chochoły,
Dała drzewom świeżą zieleń,
Obudziła w ulach pszczoły
Wlała w ziemię zapach deszczu,
Pobieliła słońcem ściany
Namówiła do powrotu
Wilgi, czaple i bociany
Dzikie śliwy i czeremchy
Obsypała białym kwiatem
I na łące, w blasku słońca
Czeka na spotkanie z latem
2. Piosenka „Maszeruje wiosna”
3. Kalendarz pogody.
Marzec to miesiąc w którym pogoda jest bardzo zmienna. Można to przedstawić za pomocą kalendarza pogody. Zachęcamy do stworzenia swoich i uzupełniania go na podstawie obserwacji pogody. W załączniku propozycja do wykorzystania (taki kalendarz można wykonać również samodzielnie)
4. Zabawy plastyczne.
5. J. angielski

Temat: Oznaki wiosny.

  1. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego wiosennego filmiku: Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie– Abc Zabawa

https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu  filmiku o oznakach wiosny zachęcamy do rozmowy z dzieckiem na jego temat – prosimy by nasza pociecha opowiedziała co zapamiętała z filmu, (pomocne mogą być poniższe pytania)

– O zwiastunach jakiej pory roku był film?

– Po czym poznać, że to wiosna?

– Czego w tegorocznej zimie było mało?: śniegu, lodu, mrozu

– Jakie znasz oznaki wiosny?

  1. Wiosenne zagadki: po każdej zagadce – rozwiązanie można podzielić z dzieckiem na sylaby – starsze dzieci mogą to zrobić same.

 

  • „Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko.” (motyle)

 

  • „Gdy cię zobaczę nawet z daleka, czym prędzej w wodę z pluskiem uciekam! Nie chcę przekąską być na śniadanie! Próżno mnie szukasz, panie bocianie.” (żaba)

 

  • „Ten zielony dywan zimą pod śniegiem odpoczywa.”(trawa).

 

  • „Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce.” (biedronka).

 

  • „Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, może być deszcz.” (chmura)

 

  • „Kolorowe i pachnące czy w ogrodzie, czy na łące, zawsze chętnie je zbieramy na bukiecik dla swej mamy.” (kwiaty)

 

  • „Gdy się schowa za chmury, świat się staje ponury. A weselej na świecie, kiedy z góry nam świeci.” (słońce)

 

  1. Teraz potrzebne będą: kredki, pisaki mogą być farby i pędzel, słoik na wodę,   kartka A-4 i prosimy dziecko by narysowało ilustracje na których znalazłyby się rozwiązania zagadek  (motyle, żaba, trawa, biedronka, chmury, kwiaty, słońce)

Podczas rysowania/ malowania można wrócić do piosenki z poprzedniego dnia

Piosenka „Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc

Temat: Wiosenna matematyka i gimnastyka

 1) Ćwiczenia w liczeniu – „Bazie-kotki”

Potrzebne będą:

  • bazie (kredki, patyczki, wykałaczki itp. cokolwiek co będzie je imitowało),
  • dwa wazony ( kubki, szklanki itp.),
  • kartoniki z krążkami od 1 do 10 (starsze dzieci mogą mieć z cyframi) – dzieci mogą same takie kartoniki wykonać na małych karteczkach

 

  1. Rodzic umieszcza w dwóch wazonach bazie: w jednym np. trzy gałązki, a w drugim cztery. Dziecko liczy gałązki w jednym wazonie i umieszcza przy nim kartonik z odpowiednią liczbą krążków, tą samą czynność wykonuje w przypadku drugiego wazonu. Dziecko porównuję liczbę gałązek w wazonach: określa, gdzie jest więcej gałązek, a gdzie mniej, o ile więcej/mniej.
  2. Rodzic dokłada do każdego wazonu np. po jednej gałązce. Dziecko liczy gałązki w wazonie pierwszym (w którym były np.3 gałązki) i zmienia kartonik z krążkami na nowy i tą samą czynność wykonuje w przypadku drugiego wazonu.

Rodzic zadaje pytania do każdego z wazonów:

– ile gałązek z baziami był w wazonie  (np.  odp. 3)

– ile dołożyliśmy? (np. odp. 1)

– pokaż mi np. 3 palce i dołóż 1 palec. Policzmy wspólnie: jeden, dwa, trzy, cztery. A teraz policz samodzielnie.

2) Zabawa ruchowa „Liczymy do 10”

Dziecko tańczy w sposób dowolny do piosenki „Maszeruję wiosna”                                             ( https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc ), rodzic co jakiś czas zatrzymuję piosenkę i pokazuję dowolną liczbę palców. Zadaniem dziecka jest policzenie i podanie poprawnej odpowiedzi.

3) Zestaw  ćwiczeń gimnastycznych z rekwizytem- „Wiosenne kartki” – do wykonywania ćwiczeń potrzebna będzie: kartka (najlepiej a4),  dowolna melodia ( można wykorzystać piosenkę z poprzednich zajęć „Maszeruję wiosna https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc )

  • Wiosenny marsz (ćwiczenie ramion) – dziecko maszeruje w rytm piosenki po obwodzie koła, naprzemiennie unosząc i opuszczając trzymaną przed sobą kartkę. Gdy rodzic zatrzyma melodię dziecko zatrzymuję się bez ruchu, dziecko wraca do wykonywania ćwiczenia po ponownym uruchomieniu nagrania.
  • Słońce (ćwiczenie karku) – dziecko porusza się w rytm piosenki po obwodzie koła, przyciskając kartkę brodą do obojczyka, tak aby nie upadła. Na hasło: słońce zatrzymują się i unoszą głowę. Po chwili podnoszą kartkę z podłogi i kontynuują ćwiczenie.
  • Wiosenny wietrzyk (ćwiczenie oddechowe) – dziecko w siadzie skrzyżnym ( po turecku) trzymają kartkę przed sobą i dmuchają w nią, tak aby się poruszyła.
  • Podskoki (zabawa skoczna) – dziecko układa kartkę na podłodze i staje na niej. Następnie wykonuje podskoki do przodu lub do tyłu, w zależności od polecenia rodzica/opiekuna.
  • Kolorowe kule (ćwiczenia stóp) – dziecko staje bosymi stopami na kartce i porusza palcami, próbując ją zmiąć.
  • Kule w górę (zabawa rzutna) – dziecko podnosi kartkę z podłogi i formuje z niej kulkę. Następnie maszeruje w rytm piosenki po obwodzie koła i na hasło: wiosna podrzucają je i próbują złapać
  • Ruchoma kula (ćwiczenie oddechowe) – dziecko kładzie kule na podłodze i dmucha na nią tak, aby się poruszała.
  • Spokojny wietrzyk (ćwiczenie wyciszające) – dziecko siada na dywanie i do dźwięków dowolnej spokojnej muzyki (np. Jan Sebastian Bach – „ Air” https://www.youtube.com/watch?v=rrVDATvUitA ) rozkłada swoją kulę i rozprasowuje kartkę dłonią. następnie kładzie się na plecach i umieszcza kartkę na brzuchu. Wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami, obserwuje unoszącą się kartkę.

 

Temat: Zapamiętaj, zgadnij, zaznacz – ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość.

  1. „Co zniknęło?”

– Wybieramy 5 przedmiotów codziennego użytku (mogą to być zabawki lub przedmiotu kuchenne, można wykorzystać również obrazki np. z gry memory).

– Nazywamy każdy przedmiot. (Przy tej czynności możemy ćwiczyć dzielenie wyrazów na sylaby lub głoski).

– Układamy przedmioty przed dzieckiem i prosimy aby zamknęło oczy. Jeden przedmiot chowamy np. za plecami lub kocem.

– Zadaniem dziecka jest podać nazwę przedmiotu który został schowany.

 

  1. „Co mam na myśli”

– Wybieramy jeden przedmiot który znajduje się w pokoju. Opisujemy go:

Przedmiot o którym myślę leży na podłodze i można po tym chodzić (dywan).

Przedmiot o którym myślę jest … i można obejrzeć w nim film (telewizor).

Przedmiot o którym myślę leży na stole i jest biały/ w kwiaty/ w kratkę (obrus).

– Dziecko podaje odpowiedź, może podejść i wskazać przedmiot który mamy na myśli. Zamieniamy się rolami: dziecko wybiera przedmiot i go opisuje, druga osoba odgaduje zagadkę.

3. J. angielski

https://www.youtube.com/watch?v=UNbFcyVeYjc

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

4. Zadanie dla dzieci 6 – letnich

karta pracy dodawanie