Drodzy rodzice!

Przygotowaliśmy dla Was materiały w których można znaleźć zadania i aktywności do wykorzystania z przedszkolakiem w domu podczas następnych dni. Oczywiście proszę sobie rozłożyć tę pracę na kilka najbliższych dni, kiedy znajdziecie na to czas i możliwości. Jeśli nie macie Państwo możliwości wydruku  zadania można wykonać słownie patrząc na ekran komputera lub telefonu, a niektóre można również po prostu przerysować na kartkę.

Życzymy Wam zdrowia, zdrowia i jeszcze raz zdrowia!

Praca zdalna

Drodzy rodzice! W załącznikach poniżej znajdują się bieżące informacje na temat pracy z dzieckiem w domu. Zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się z nimi.

5 stokrotki, 16.04.21, piątek

4 stokrotki, 15.04.21, czwartek

3 stokrotki, 14.04.21, środa

2 stokrotki, 13.04.21, wtorek

1 stokrotki, 12.04.21, poniedziałek

j. angielski

STOKROTKI.PIĄTEK.9.04.2021

STOKROTKI.CZWARTEK.8.04.2021

STOKROTKI.ŚRODA.7.04.2021

STOKROTKI.WTOREK.06.04.2021r.

—————————————-

STOKROTKI piątek 22.05.2020 r

STOKROTKI czwartek 21.05.2020 r

STOKROTKI środa 20.05.2020 r

STOKROTKI wtorek 19.05.2020 r

STOKROTKI poniedziałek 18.05.2020 r

STOKROTKI piatek 15.05. 2020 r

STOKROTKI czwartek 14.05. 2020 r

STOKROTKI środa 13.05.2020 r

STOKROTKI wtorek 12.05.2020 r

STOKROTKI poniedziałek 11.05.2020 r

STOKROTKI piątek 08.05.2020 r

STOKROTKI czwartek 07.05.2020 r

STOKROTKI środa 06.05.2020 r

STOKROTKI wtorek 05.05.2020 r

STOKROTKI poniedziałek 04.05.2020 r

STOKROTKI czwartek 30.04.2020

STOKROTKI środa 29.04.2020

STOKROTKI wtorek 28.04.2020 r

STOKROTKI poniedziałek 27.04.2020

STOKROTKI piątek 24.04.2020 r

STOKROTKI czwartek 23.04.2020 r

STOKROTKI środa 22.04.2020 r

STOKROTKI wtorek 21.04.2020 r

STOKROTKI poniedziałek 20.04.2020 r

STOKROTKI piątek 17.04.2020 r

STOKROTKI czwartek 16.04.2020

STOKROTKI środa 15.04.2020 r

STOKROTKI wtorek 14.04.2020

STOKROTKI piątek 10.04.2020

STOKROTKI czwartek 09.04.2020

STOKROTKI środa 08.04.2020

STOKROTKI wtorek 07.04.2020

STOKROTKI poniedziałek 06.04.2020 r

STOKROTKI piątek 03.04.2020

STOKROTKI czwartek 02.04.2020

STOKROTKI środa 01.04.2020

STOKROTKI wtorek 31.03.2020

STOKROTKI poniedziałek 30.03.2020

Drodzy rodzice! W załącznikach poniżej znajdują się bieżące informacje na temat pracy z dzieckiem w domu. Zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się z nimi.

BRATKI.PIĄTEK.16.04.2021

BRATKI.CZWARTEK.15.04.2021

BRATKI.ŚRODA.14.04.2021

BRATKI.WTOREK.13.04.2021

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.12.04.2021

j. angielski

BRATKI.PIĄTEK.09.04.2021r

BRATKI.CZWARTEK.08.04.2021.

BRATKI.ŚRODA.07.04.2021.

BRATKI.WTOREK.06.04.2021r.


BRATKI.PIĄTEK.22.05.2020

BRATKI.CZWARTEK.21.05.2020

BRATKI.ŚRODA.20.05.2020

BRATKI.WTOREK.19.05.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.18.05.2020

BRATKI.PIĄEK.15.05.2020

Wniebowstapienie kolorowanka

 

 

PAN JEZUS DOBRY PASTERZ

P Jezus pasterz kol.

BRATKI.CZWARTEK.14.05.2020 

BRATKI.ŚRODA.13.05.2020

BRATKI.WTOREK.12.05.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.11.05.2020

BRATKI.PIĄTEK.08.05.2020

BRATKI.CZWARTEK.07.05.2020

BRATKI.ŚRODA.06.05.2020

środa – W teatrze

BRATKI.WTOREK.05.05.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.04.05.2020

BRATKI.CZWARTEK.30.04.2020

BRATKI.ŚRODA.29.04.2020

BRATKI.WTOREK.28.04.2020

Godło Polski -kolorowanka

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.27.04.2020

BRATKI.PIĄTEK.24.04.2020

BRATKI.CZWARTEK.23.04.2020

BRATKI.ŚRODA.22.04.2020

BRATKI.WTOREK.21.04.2020

JEZU UFAM TOBIE KOLOROWANKA

ZMARTWYCHWSTANIE KOLOROWANKA

 

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.20.04.2020

BRATKI.PIĄTEK.17.04.2020r.

BRATKI.CZWARTEK.16.04.2020.

BRATKI.ŚRODA.15.04.2020.

BRATKI.WTOREK.14.04.2020.

BRATKI.PIĄTEK.10.04.2020

BRATKI.CZWARTEK.09.04.2020

BRATKI.ŚRODA.08.04.2020

środa – farm animals

środa – farm animals 2

środa – farm animals 3

 

BRATKI.WTOREK.07.04.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.06.04.2020

BRATKI.PIĄTEK.01.04.2020

BRATKI.CZWARTEK.02.04.2020

cyfry i znaki

BRATKI.ŚRODA.01.04.2020

pisanki kol

koszyczek

krzyż

niedz. palm.

BRATKI.WTOREK.31.03.2020

BRATKI.PONIEDZIAŁEK.30.03.2020

 

 

Drodzy rodzice! W załącznikach poniżej znajdują się bieżące informacje na temat pracy z dzieckiem w domu. Zapraszamy i zachęcamy do zapoznania się z nimi.

MACZKI. Piątek 16.04.2021 r.

MACZKI. Czwartek 15.04.2021 r.

MACZKI. Środa 14.04.2021 r.

MACZKI. Wtorek 13.04.2021 r.

MACZKI. Poniedziałek 12.04.2021 r.

j. angielski

MACZKI. PIĄTEK. 9.04. 2021

MACZKI. CZWARTEK. 8.04. 2021

MACZKI. ŚRODA. 7.04.2021

MACZKI.WTOREK.06.04.2021r.


MACZKI.PIĄTEK.22.05.2020r.

MACZKI.21.05.2020r.

MACZKI.ŚRODA.20.05.2020r.

MACZKI.WTOREK.19.05.2020r.

MACZKI.PONIEDZIAŁEK. 18.05.2020r.

MACZKI. PIATEK.15.05.2020r.

MACZKI. CZWARTEK. 14.04.2020r.

MACZKI. ŚRODA.13.05.2020r.

MACZKI.WTOREK.12.05.2020r.

MACZKI.PONIEDZIAŁEK. 11.05.2020r.

MACZKI.PIĄTEK.8.05.2020r.

MACZKI.CZWARTEK.07.05.2020r.

MACZKI.ŚRODA.6.05.2020r.

MACZKI.wtorek.5.05.2020r.

Maczki.Poniedziałek.05.05.2020r.

MACZKI.CZWARTEK.30.04.2020r.

MACZKI.ŚRODA. 29.04.2020r.

MACZKI.WTOREK.28.04.2020r.

MACZKI. PONIEDZIAŁEK 27.04.2020r.

MACZKI.24.04.2020r.

MACZKI. CZWARTEK. 23.04.2020r.

MACZKI.ŚRODA.22.04.2020r.

MACZKI.21.04.2020r.

MACZKI.PONIEDZIAŁEK.20.04.2020r.

MACZKI.PIĄTEK.17.04.2020r

MACZKI.CZWARTEK.16.04.2020r.

MACZKI.ŚRODA.15.04.2020r.

MACZKI. WTOREK. 14.04.2020r.

MACZKI.PIATEK.1-.04.2020r.

MACZKI.CZWARTEK.09.04.2020r.

MACZKI.ŚRODA.08.04.2020r.

MACZKI.WTOREK.07.04.2020r.

MACZKI.PONIEDZIAŁEK,6.04.2020r.

MACZKI.PIĄTEK.3.04.2020R.

MACZKI.CZWARTEK.2.04.2020r.

MACZKI ŚRODA 01.04.2020

Maczki. Wtorek. 31.03.2020r.

MACZKI. poniedziałek.30.03.2020

Temat: Nadeszła wiosna.

1. Zachęcamy do zapoznania się z wierszem:
„WIOSNA”      M. Strzałkowska
Przyszła wiosna cichuteńko,
Przyszła wiosna na paluszkach
I na wierzbie, wśród gałęzi
Zatańczyła w żółtych puszkach
Zdjęła z jezior tafle lodu,
Pościągała z róż chochoły,
Dała drzewom świeżą zieleń,
Obudziła w ulach pszczoły
Wlała w ziemię zapach deszczu,
Pobieliła słońcem ściany
Namówiła do powrotu
Wilgi, czaple i bociany
Dzikie śliwy i czeremchy
Obsypała białym kwiatem
I na łące, w blasku słońca
Czeka na spotkanie z latem
2. Piosenka „Maszeruje wiosna”
3. Kalendarz pogody.
Marzec to miesiąc w którym pogoda jest bardzo zmienna. Można to przedstawić za pomocą kalendarza pogody. Zachęcamy do stworzenia swoich i uzupełniania go na podstawie obserwacji pogody. W załączniku propozycja do wykorzystania (taki kalendarz można wykonać również samodzielnie)
4. Zabawy plastyczne.
5. J. angielski

Temat: Oznaki wiosny.

  1. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego wiosennego filmiku: Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie– Abc Zabawa

https://youtu.be/Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu  filmiku o oznakach wiosny zachęcamy do rozmowy z dzieckiem na jego temat – prosimy by nasza pociecha opowiedziała co zapamiętała z filmu, (pomocne mogą być poniższe pytania)

– O zwiastunach jakiej pory roku był film?

– Po czym poznać, że to wiosna?

– Czego w tegorocznej zimie było mało?: śniegu, lodu, mrozu

– Jakie znasz oznaki wiosny?

  1. Wiosenne zagadki: po każdej zagadce – rozwiązanie można podzielić z dzieckiem na sylaby – starsze dzieci mogą to zrobić same.

 

  • „Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko.” (motyle)

 

  • „Gdy cię zobaczę nawet z daleka, czym prędzej w wodę z pluskiem uciekam! Nie chcę przekąską być na śniadanie! Próżno mnie szukasz, panie bocianie.” (żaba)

 

  • „Ten zielony dywan zimą pod śniegiem odpoczywa.”(trawa).

 

  • „Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce.” (biedronka).

 

  • „Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, może być deszcz.” (chmura)

 

  • „Kolorowe i pachnące czy w ogrodzie, czy na łące, zawsze chętnie je zbieramy na bukiecik dla swej mamy.” (kwiaty)

 

  • „Gdy się schowa za chmury, świat się staje ponury. A weselej na świecie, kiedy z góry nam świeci.” (słońce)

 

  1. Teraz potrzebne będą: kredki, pisaki mogą być farby i pędzel, słoik na wodę,   kartka A-4 i prosimy dziecko by narysowało ilustracje na których znalazłyby się rozwiązania zagadek  (motyle, żaba, trawa, biedronka, chmury, kwiaty, słońce)

Podczas rysowania/ malowania można wrócić do piosenki z poprzedniego dnia

Piosenka „Maszeruje wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc

Temat: Wiosenna matematyka i gimnastyka

 1) Ćwiczenia w liczeniu – „Bazie-kotki”

Potrzebne będą:

  • bazie (kredki, patyczki, wykałaczki itp. cokolwiek co będzie je imitowało),
  • dwa wazony ( kubki, szklanki itp.),
  • kartoniki z krążkami od 1 do 10 (starsze dzieci mogą mieć z cyframi) – dzieci mogą same takie kartoniki wykonać na małych karteczkach

 

  1. Rodzic umieszcza w dwóch wazonach bazie: w jednym np. trzy gałązki, a w drugim cztery. Dziecko liczy gałązki w jednym wazonie i umieszcza przy nim kartonik z odpowiednią liczbą krążków, tą samą czynność wykonuje w przypadku drugiego wazonu. Dziecko porównuję liczbę gałązek w wazonach: określa, gdzie jest więcej gałązek, a gdzie mniej, o ile więcej/mniej.
  2. Rodzic dokłada do każdego wazonu np. po jednej gałązce. Dziecko liczy gałązki w wazonie pierwszym (w którym były np.3 gałązki) i zmienia kartonik z krążkami na nowy i tą samą czynność wykonuje w przypadku drugiego wazonu.

Rodzic zadaje pytania do każdego z wazonów:

– ile gałązek z baziami był w wazonie  (np.  odp. 3)

– ile dołożyliśmy? (np. odp. 1)

– pokaż mi np. 3 palce i dołóż 1 palec. Policzmy wspólnie: jeden, dwa, trzy, cztery. A teraz policz samodzielnie.

2) Zabawa ruchowa „Liczymy do 10”

Dziecko tańczy w sposób dowolny do piosenki „Maszeruję wiosna”                                             ( https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc ), rodzic co jakiś czas zatrzymuję piosenkę i pokazuję dowolną liczbę palców. Zadaniem dziecka jest policzenie i podanie poprawnej odpowiedzi.

3) Zestaw  ćwiczeń gimnastycznych z rekwizytem- „Wiosenne kartki” – do wykonywania ćwiczeń potrzebna będzie: kartka (najlepiej a4),  dowolna melodia ( można wykorzystać piosenkę z poprzednich zajęć „Maszeruję wiosna https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc )

  • Wiosenny marsz (ćwiczenie ramion) – dziecko maszeruje w rytm piosenki po obwodzie koła, naprzemiennie unosząc i opuszczając trzymaną przed sobą kartkę. Gdy rodzic zatrzyma melodię dziecko zatrzymuję się bez ruchu, dziecko wraca do wykonywania ćwiczenia po ponownym uruchomieniu nagrania.
  • Słońce (ćwiczenie karku) – dziecko porusza się w rytm piosenki po obwodzie koła, przyciskając kartkę brodą do obojczyka, tak aby nie upadła. Na hasło: słońce zatrzymują się i unoszą głowę. Po chwili podnoszą kartkę z podłogi i kontynuują ćwiczenie.
  • Wiosenny wietrzyk (ćwiczenie oddechowe) – dziecko w siadzie skrzyżnym ( po turecku) trzymają kartkę przed sobą i dmuchają w nią, tak aby się poruszyła.
  • Podskoki (zabawa skoczna) – dziecko układa kartkę na podłodze i staje na niej. Następnie wykonuje podskoki do przodu lub do tyłu, w zależności od polecenia rodzica/opiekuna.
  • Kolorowe kule (ćwiczenia stóp) – dziecko staje bosymi stopami na kartce i porusza palcami, próbując ją zmiąć.
  • Kule w górę (zabawa rzutna) – dziecko podnosi kartkę z podłogi i formuje z niej kulkę. Następnie maszeruje w rytm piosenki po obwodzie koła i na hasło: wiosna podrzucają je i próbują złapać
  • Ruchoma kula (ćwiczenie oddechowe) – dziecko kładzie kule na podłodze i dmucha na nią tak, aby się poruszała.
  • Spokojny wietrzyk (ćwiczenie wyciszające) – dziecko siada na dywanie i do dźwięków dowolnej spokojnej muzyki (np. Jan Sebastian Bach – „ Air” https://www.youtube.com/watch?v=rrVDATvUitA ) rozkłada swoją kulę i rozprasowuje kartkę dłonią. następnie kładzie się na plecach i umieszcza kartkę na brzuchu. Wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami, obserwuje unoszącą się kartkę.

 

Temat: Zapamiętaj, zgadnij, zaznacz – ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość.

  1. „Co zniknęło?”

– Wybieramy 5 przedmiotów codziennego użytku (mogą to być zabawki lub przedmiotu kuchenne, można wykorzystać również obrazki np. z gry memory).

– Nazywamy każdy przedmiot. (Przy tej czynności możemy ćwiczyć dzielenie wyrazów na sylaby lub głoski).

– Układamy przedmioty przed dzieckiem i prosimy aby zamknęło oczy. Jeden przedmiot chowamy np. za plecami lub kocem.

– Zadaniem dziecka jest podać nazwę przedmiotu który został schowany.

 

  1. „Co mam na myśli”

– Wybieramy jeden przedmiot który znajduje się w pokoju. Opisujemy go:

Przedmiot o którym myślę leży na podłodze i można po tym chodzić (dywan).

Przedmiot o którym myślę jest … i można obejrzeć w nim film (telewizor).

Przedmiot o którym myślę leży na stole i jest biały/ w kwiaty/ w kratkę (obrus).

– Dziecko podaje odpowiedź, może podejść i wskazać przedmiot który mamy na myśli. Zamieniamy się rolami: dziecko wybiera przedmiot i go opisuje, druga osoba odgaduje zagadkę.

3. J. angielski

https://www.youtube.com/watch?v=UNbFcyVeYjc

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

4. Zadanie dla dzieci 6 – letnich

karta pracy dodawanie